Har du brug for en specialudviklet B2B webshop?
– så læs med her!
Hvorfor B2B webshop?
Uanset om du udelukkende handler direkte med firmakunder eller driver en grossistvirksomhed, har du brug for nogle specielle funktioner i din webshop, der ikke er standard i de mange standard-webshops, du kan købe eller tegne abonnement på. De er oftest udelukkende beregnet på at håndtere B2C-kunder og mangler således en masse af den funktionalitet, du har brug for, hvis du udelukkende sælger til erhvervskunder.
Det gælder f.eks. muligheden for:
- Kundelogin for at få vist de priser, der gælder for kunden
- Hurtig bestilling med indtastning af varenummer og antal
- Genbestilling af hele eller dele af tidligere ordrer
- Mængdepris baseret på antal bestilte varer
- Samlerabat baseret på den samlede ordre
- Overblik over alle tidligere og igangværende ordrer
- Mulighed for at håndtere EAN-ordrer
- Integration med jeres egne it- og logistiksystemer
En seriøs B2B webshop kan sjældent rummes i en standardløsning
Udfordringen ved disse særlige B2B-funktioner er, at de ikke bare kan implementeres i en standardløsning. For f.eks. kundegrupper og rabatordninger skal sættes op til den rabatmodel, som I arbejder med overfor jeres kunder, ligesom en del af integrationerne til jeres eksisterende ERP-, logistik- og øvrige egne it-funktioner oftest også skal udvikles mere eller mindre fra bunden.
Samtidig betyder det også tit meget, hvilken branche I arbejder indenfor. For her kan være særlige måder at håndtere varer og bestillinger på, samt særlige forventninger til hvordan jeres webshop virker. Samtidig vil de fleste af jeres eksisterende kunder sikkert gerne have, at den enten opfører sig på samme måde, som dengang de ringede ordrerne ind. Ellers forventer kunderne måske at jeres løsning minder om, har samme funktioner eller er smartere end konkurrenternes webshopløsninger.
For det er altid nemmere at tingene fungerer som folk er vant til, end at I skal gen-uddanne jeres kunder til at være kunder hos jer, bare fordi I går over til en ny smart online webshop-løsning. Det ville være ærgerligt at miste en god og trofast kunde, bare fordi de ikke synes om jeres nye webshop.
Slå B2C-salg til med et klik på en knap
Sælger I også direkte til slutkunder, skal webshoppen selvfølgelig også kunne håndtere det. Her er der ikke det samme behov for skulle logge ind for at få den rigtige pris med videre.
Men omvendt er det også for bøvlet, hvis I skal have et webshopsystem til slutkunder og et andet til jeres firmakunder. Det skal kunne rummes i den samme løsning, uden at hverken slut- eller firmakunder kan mærke det på løsningen. Og det kan det med den løsning, vi har udviklet hos Ribe Mediehus.
Det er billigere er vælge fra end at starte forfra
Hos Ribe Mediehus har vi udviklet en meget rummelig B2B-webshop, der indeholder et hav af specialfunktioner, der kun giver relevans for dig, der udelukkende handler med firmakunder eller driver en grossistvirksomhed.
Derfor indeholder vores standardløsning stort set allerede alle de specialfunktioner, du har brug for som B2B-forhandler. De skal bare færdigtilpasses og sættes op til netop jeres forretning, jeres eksisterende arbejdsgange og jeres kunders behov og forventninger.
Vælger du en B2B-webshop fra Ribe Mediehus, får du derfor adgang til alle de funktioner, du har brug for fra dag 1. Samtidig kan du vælge de funktioner fra, som I ikke har brug for. Det er nemlig billigere at skulle vælge noget fra, frem for at skulle bygge det hele helt fra bunden.
Det vi ikke allerede har, kan vi bygge for jer
Vi kan naturligvis ikke forudse alle behov eller alle de måder, det f.eks. er muligt at udregne rabatter og andre faktorer på. Men det betyder ikke, at du ikke kan bruge vores B2B webshop. For de specialfunktioner du måtte have brug for i netop jeres forretning, kan vi bygge specielt til jer.
Vores B2B webshop bygger på en meget fleksibel og åben platform, som vi nemt kan tilføje funktionalitet til. Tilsvarende har vi mulighed for at gå ind og tilpasse de eksisterende funktioner helt præcist til jer, hvis det ikke er muligt at sætte dem op, så de passer 100 % til jeres behov.
Så selv om vi allerede har udviklet noget, der er tæt på at være en standardløsning inden for B2B-webshops, betyder det ikke, at I er fastlåst på nogen måder, eller at der mangler frihedsgrader i løsningen.
For vi ved godt, hvor besværligt det er, at skulle vende sin forretning på hovedet og lave om på gamle, velkendte arbejdsgangen, for at få virkeligheden i firmaet til at passe ind i det system, I bruger til at håndtere den.
Så har du undersøgt, eller måske ligefrem prøvet andre løsninger på markedet eller forsøgt at stoppe jeres B2B-handel ned i en B2C-webshop, kan du godt begynde at glæde dig. For hos os kan du få det, nøjagtigt som du vil have det.
Tids- og ressourcebesparende integrationer
Et andet sted i hverdagen, hvor folk tit løber panden mod en mur – eller som de måske helt overser, fordi de tror muligheden er for dyr og tidskrævende – er integrationen med firmaets eksisterende ERP-, logistik- og andre it-systemer.
Her møder vi tit firmaer, hvor der bruges både meget tid og mange ressourcer på unødvendigt dobbeltarbejde. Lige fra manuelt at sidde at taste ordrer over fra et system til et andet og til at flytte informationerne mellem de forskellige systemer ved hjælp af en række kommaseparerede filer, der måske skal gennemgå forskellige tilpasninger i Microsoft Excel, før data kan importeres i et andet system.
Det skyldes sjældent uvidenhed om, at der findes en nemmere metode, men nok nærmere at hverdagen jo skal gå videre, mens man venter på den smartere løsning – og så bliver det tit bare den måde, tingene ender med at blive gjort på.
Integrationer er hverken dyre eller tidskrævende at udvikle
Der hvor uvidenheden spiller ind, er oftest på, hvor dyrt det forventes, at programmeringen af sådan en integration vil være, samt hvor lang tid det kommer til at tage.
Fordi vores B2B webshop er udviklet på en platform, der gør det nemt at integreres den med alle de mest populære ERP-løsninger på det danske marked – også de cloudbaserede løsninger – kan vi hurtigt og kosteffektivt udvikle integrationsløsninger, der dækker stort set alle de behov, en moderne virksomhed har i dag.
Vi kender begge sider af integrationen
Vi programmerer selv integrationerne, ligesom vi også har arbejdet med, og derfor har kendskab til de fleste ERP systemer.
Det betyder, at du ikke kommer ud for nogle af de samme problemer og dårlige oplevelser med integrationsløsninger, som du måske har hørt om. Du ved, løsninger der ikke virker efter den næste opdatering og lignende. Samtidig behøver du heller ikke, at skulle vente halve og hele år, før vi kan levere en velfungerende integration.
I stedet får du en gnidningsløs integration, der kommer til at spare jer mange timer i hverdagen allerede fra første dag, den er i drift. Så kan jeres ansatte gøre det, de er ansat til, og skal ikke spilde tiden med at nørde rundt i et regneark eller udføre dobbeltarbejde, som ikke burde være nødvendigt i en moderne virksomhed.
Med Ribe Mediehus er I aldrig alene
Inden vi går i gang med at klargøre jeres B2B-webshop til jer, er det vigtigt, at vi får styr på, hvilke funktioner og integrationer, I har brug for. Det handler typisk om, hvilke af de mange specialfunktioner i vores B2B webshop I har brug for, hvordan vi får opsat jeres kundegrupper, rabatstruktur og forskellige mængderabatter korrekt i systemet, samt hvilke integrationer der er behov for fra webshoppen og over mod jeres lagerstyring og regnskabsafdeling.
Er det første gang, at I skal til at betjene jeres B2B kunder via en webshop, er der samtidig en række muligheder og funktioner, som I skal introduceres til – for at sikre, at I kan udnytte dem på den måde, der er mest optimalt for jer og jeres kunder.
Samtidig skal vi have overblik over alle jeres arbejdsgange, og den måde som kunderne er vant til at kunne handle på hos jer. Det sikrer, at springet over til en B2B-webshop hverken bliver et chok for kunderne eller for jer selv.
Supporten er altid lige ved hånden
Når systemet er færdigt og klart til at blive taget i brug, hjælper vi jer med at foretage den nødvendige import af alle jeres produkter fra jeres ERP-system. Her har vi også mulighed for at bygge en fast integration, så I kun behøver at oprette produkter, indsætte produkttekster, billeder og vælge rabatstruktur i et af jeres systemer – og så dukker oplysningerne automatisk op i både webshop og ERP-løsning, uden at I skal gøre noget aktivt for, at det sker.
Endelig hjælper vi jer naturligvis i gang med at bruge vores B2B webshop og de integrationer, vi har udviklet til jer. For når du handler med Ribe Mediehus, ender I aldrig med bare at blive en kunde, der står alene tilbage med problemerne, når løsningen er leveret, og vi er kørt hjem igen.
Nej, I bliver en god ven af huset, som vi altid er der for, og som vi altid står klar til at hjælpe. Så med Ribe Mediehus står I aldrig alene tilbage.
Få den webshop og det kundemiljø, I har brug for
Så drømmer du om at kunne handle med jeres firmakunder og forhandlere gennem en intelligent B2B-webshop, der passer perfekt ind i jeres forretning? Så er Ribe Mediehus et oplagt valg.
Vi kan samtidig skabe en webshop med et kundemiljø og design, kunderne nemt kan identificere sig med. Samtidig virker webshoppen lige så logisk og intuitivt for kunderne, som dengang de ringede deres ordrer ind til jer – og minder på alle måde om en traditionel webshop i både virkemåde og betjening. Der er blot nogle ekstra muligheder, der letter kundernes daglige bestillinger og kommunikation med jer.
Så kontakt Ribe Mediehus allerede i dag. Så kan vi få booket et møde, hvor vi kan præsentere vores Business to Business webshopløsning for jer og se nærmere på, hvordan den bedst kan integreres med jeres it-systemer, medarbejdere og kunder.
Klar til at sælge?
Hos Ribe Mediehus matcher vi nemt alle jeres krav til den perfekte B2B Shop leverandør, og har allerede hjulpet masser af danske virksomheder med deres webshop.
Så kontakt os i dag og lad os tage en snak om, hvordan vi hjælper jer i gang eller videre!
Kom i dialog omkring jeres løsning
Lad os tage en snak om jeres ønsker, helt uforpligtende. Send os gerne en mail eller ring på +45 2365 4678