Bliv ringet op

Bliv ringet op når det passer dig bedst, og lad os tage en snak om dine behov.

Online markedsføring hos Ribe Mediehus

Online markedsføring er afgørende for, at din virksomhed er synlig på nettet. Der findes flere forskellige måder at blive det på, og her hos Ribe Mediehus kan vi hjælpe dig med en række af dem. Det er Google Shopping, Google Ads, Facebook Annoncering og Teknisk SEO on-site. Derudover kan vi også hjælpe dig med at holde styr på salgs- og leadtracking. Læs mere om det hele herunder.

Din tilstedeværelse på nettet som virksomhed er i dag helt essentiel for, at du kan få solgt dine produkter eller services. Derfor er det også vigtigt, at du sørger for at få sat de relevante annoncer i gang og løbende følge op på dem. Dermed kan du virkelig få mange flere til at besøge din side og i sidste ende købe dine produkter.

Her hos Ribe Mediehus kan vi hjælpe dig med en række forskellige former for online markedsføring. Dermed behøver du ikke selv at bruge tid på at sætte dig ind i det, og holde styr på det efterfølgende. I stedet kan du bruge din tid på det, som du er god til – nemlig at drive din virksomhed.

Forskellige former for online markedsføring

Der findes flere forskellige måder, hvorpå du kan blive mere synlig på nettet med online markedsføring. Det er blandt andet:

  • Google Shopping
  • Facebook Annoncering
  • Teknisk SEO on-site
  • Google Ads

Det er ikke sikkert, at det er alle formerne for online markedsføring, der er relevante for dig. Det kan være, at du kun skal have fokus på nogle af dem. Er du i tvivl om, hvilke former for online markedsføring der vil være relevante for din virksomhed, er du altid velkommen til at kontakte os her i Ribe Mediehus, så kan vi hjælpe dig med at finde frem til de rette kanaler.

Udover at du bør annoncere på nettet, skal du selvfølgelig også holde styr på, om det har den rette effekt eller ej. Det kan vi også hjælpe dig med her hos Ribe Mediehus. Vi har over 10 års erfaring med online markedsføring, og kan derfor på månedlig basis hjælpe dig med at holde styr på, hvor meget salg de forskellige annoncer genererer.

Google Shopping

Når du har søgt efter noget på nettet, er du sikkert allerede stødt på Google Shopping ads. De ligger enten øverst eller til højre i en søgning på Google. Der kan du se et billede af produktet, navnet, prisen og hvor du kan købe produktet henne.

Som køber har du altså allerede på forsiden en lang række af de detaljer, som du skal bruge til at træffe en beslutning. Det gør også, at når du klikker på et produkt, vil sandsynligheden for, at du køber det, være større.

Har du en webshop, hvor du endnu ikke bruger Google Shopping, er det derfor vigtigt, at du kommer i gang. Google Shopping er nemlig en rigtig god måde for dig at booste dit salg, da kunderne er meget længere i købsprocessen efter at have klikket på shopping-annoncerne. De har nemlig allerede set både billede og pris af produktet og ved derfor, hvad de går ind til.

Få hjælp til at sætte Google Shopping op

Du kan for så vidt sagtens selv sætte Google Shopping op, så det kører automatisk og viser produkterne på din webshop, når der bliver søgt på dem. Det kræver, at du opretter en merchant center konto og derefter et produktfeed på din webshop.

Er du en haj til Google annoncering i forvejen, vil det ikke være et problem for dig. Er du ikke, kan du få hjælp her hos Ribe Mediehus. Vi har nemlig stor erfaring med at sætte Google Shopping op for både større, og mindre virksomheder. Derfor kan vi helt sikkert også hjælpe dig med det.

For vi kan nemlig ikke understrege nok, hvor vigtigt det er, at du kommer i gang med Google Shopping. Det er virkelig en god måde for dig at skabe mere synlighed omkring dine produkter – og endda til en meget favorabel pris. Ofte skal du nemlig ikke betale særlig meget ekstra for at blive vist over dine tætteste konkurrenter.

Facebook Annoncering

Måske har du allerede prøvet at sidde og lege lidt med Facebook Annoncering. For det er nemt at komme i gang med på egen hånd. Når du går ind for at oprette annoncen, skal du bare vælge, hvad din målsætning er, hvem din målgruppe er, hvor din annonce skal vises, hvilket format den skal have, og hvor meget du vil bruge på den.

Har du godt styr på din målgruppe på forhånd, behøver det derfor ikke at tage meget mere end 10 minutter at oprette en annonce. Desværre er verden jo ikke sådan indrettet, at når noget er nemt, så fører det også til et salg i din virksomhed. Normalt vil du skulle arbejde meget længere på et salg, og det skal du også med Facebook Annoncering.

For du kan hurtigt ende med at bruge rigtig mange penge på annoncering, der ikke fører nogen vegne hen. Det er rigtig ærgerlige penge, da du ved at bruge dem rigtigt, kunne have skabt et større salg fra start af.

Ribe Mediehus kan hjælpe med Facebook Annoncering, der virker

Hos Ribe Mediehus har vi 10 års erfaring inden for online markedsføring herunder Facebook Annoncering. Vi kan derfor hjælpe dig med at sætte Facebook Annoncering op, så du får det ud af den, som du gerne vil. Det er virkelig en stor hjælp, da der jo er virkelig mange mennesker, der hver dag bruger Facebook. Det gør, at lige meget hvad du sælger, kan du nemt nå ud til de mennesker, der er interesserede.

I mange tilfælde handler en Facebooke Annoncering, som du ikke får noget ud af, om, at du ikke har defineret din målgruppe præcist nok. Selvom du selv synes, at du har en god fornemmelse af, hvem din målgruppe er, og hvad de kan lide, kan det altså stadig være, at du har noget at lære.

Hos Ribe Mediehus hjælper vi dig med at finde frem til den helt rigtige målgruppe for dig at henvende dig til med din Facebooke Annoncering. Det er nemlig langt fra sikkert, at det er den samme målgruppe, som du henvender dig til med andre former for annoncering.

Google Ads

Google Ads eller Google Adwords, som det tidligere hed, er en anden form for annoncering. Det er meget muligt, at du selv har forsøgt dig med det, uden at få de resultater, som du håbede på. Det skyldes som regel først og fremmest, at du ikke har været skarp nok til at bruge de rigtige søgeord, få valgt den relevante geografi og skrevet en fængende tekst.

Du kan derfor ende med at bruge rigtig mange penge på annoncer, der ikke virker. Det er rigtig ærgerligt, for hvis dine Google Ads er sat ordentligt op, vil du netop opleve, at du får langt flere besøgende på din hjemmeside.

Annoncerne er nemlig dem, som du ser øverst – og i mange tilfælde også nederst – i en Google søgning. Du har sikkert lagt mærke til, at der er nogle søgeresultater, der står annonce ved, og det er lige præcis dem, som du har mulighed for at være i blandt, når du bruger Google Ads.

Få hjælp til at vælge de rette søgeord hos Ribe Mediehus

Google Ads og SEO er ikke det samme. Med Google Ads betaler du for en god placering, mens du med SEO opbygger den naturligt ved hjælp af blandt andet den tekst, der ligger på din hjemmeside. Selvom du betaler for Google Ads, er det alligevel vigtigt, at du bruger de rette søgeord i dine annoncer.

Hvis du ikke bliver vist i søgninger, der er relevante for dit produkt, er der jo ingen, der vil klikke sig ind hos dig, og dine penge er spildte.

Hos Ribe Mediehus hjælper vi dig med at vælge de helt rette søgeord og formulere en fængende tekst til dine Google Ads. Dermed vil du opnå, at langt flere går ind på din hjemmeside. Vi har nogle af markedets mest rimelige priser: Vi tager 5.000 kroner for at hjælpe dig i gang og 2.500 kroner om måneden for at hjælpe dig med at vedligeholde dine annoncer. Begge dele er eksklusiv moms.

Teknisk SEO on-site

Når du har en virksomhed og dermed også en hjemmeside, er du sikkert stødt på begrebet SEO. Det står for Search Engine Optimization eller søgemaskineoptimering, som vi ville sige på dansk. Det er en metode til at hjælpe en søgemaskine med at finde ud af, hvad din hjemmeside handler om. Dermed kan søgemaskinen bedre vise de relevante hjemmesider i en søgning.

De fleste forbinder SEO med at bruge de rette søgeord på deres hjemmeside og at sørge for at få links fra andre hjemmesider til deres egen. Men det er bare et aspekt af SEO. Du skal nemlig også have styr på teknisk SEO on site på din hjemmeside for at komme til at ligge højt i søgningerne.

Teknisk SEO dækker over, at du har skabt et godt teknisk fundament for hjemmesiden. Det er for eksempel:

  • At du har redirects fra slettede eller flyttede undersider – dine læsere må ikke havne i en blindgyde
  • At du linker til andre hjemmesider rigtigt, og at andre hjemmesider linker til dig på den rette måde
  • At din hjemmeside er mobilvenlig – Google har regnet ud, at mange af os bruger mobilen meget
  • At din hjemmesideside hurtigt bliver indlæst – Hverken Google eller læserne har lyst til at vente
  • At du har aktiveret https på din hjemmeside, da det giver læseren en større sikkerhed end http

Hos Ribe Mediehus kan vi hjælpe med alle dele i forbindelse med teknisk SEO on-site

Hos Ribe Mediehus gør vores tætte samarbejde mellem en markedsføringsekperter og webudviklere det muligt for os at kunne løse alle opgaver for dig i forbindelse med teknisk SEO on-site. Det forbedrer din hjemmeside markant, og du vil virkelig kunne mærke en forskel i forhold til antallet af besøgende.

Det kan være, at du tænker, at du godt kan løse nogle af de vigtige aspekter i forhold til teknisk SEO på egen hånd. Det er da også rigtigt, at du for eksempel sagtens kan sidde og finkæmme hele hjemmesiden for at finde ud af, om der for eksempel er nogle redirects, der ikke er sat op.

Men spørgsmålet er, om du kan gøre det lige så hurtigt som os. Vi er trænede i det og kan derfor nemt gennemgå din hjemmeside for at finde ud af det. Al den tid, som du selv bruger på at rette for eksempel redirects, går jo fra, at du i stedet kunne udvikle din virksomhed.

Effektiv lead/salgstracking via formularer og opkald

Når du har sat annoncer og kampagner i gang, er det selvfølgelig vigtigt, at du har mulighed for at finde ud af, om de virker. Ellers risikerer du jo at spilde dine penge på kampagner, der ikke virker.

Derfor skal du have sat salgs- og leadtracking op på din hjemmeside og webshop. På den måde kan du finde ud af, hvem der besøger hjemmesiden, og hvad de har søgt på for at komme ind på den. Det er afgørende for, at du ved, hvilke søgeord der vil være gode for dig at bruge fremadrettet.

Udover at du skal sætte salgs- og leadtracking op, skal du selvfølgelig også følge op på den. Hvis du bare indsamler oplysningerne uden at bruge dem, er du jo lige vidt. Derfor skal du også løbende forholde dig til dem, så du kan finpudse din strategi løbende, og den dermed passer til dine behov.

Ribe Mediehus hjælper dig med holde styr på salg og lead

Måske har du ikke selv mod på at skule sætte salg- og leadtracking op eller at skulle holde styr på den løbende. Det kan være noget, der tager meget tid fra dit øvrige arbejde.

I det tilfælde kan vi hjælpe dig her hos Ribe Mediehus. Vi har stor erfaring med at tracke både salg og leads. Vi kan derfor hjælpe dig med at indsamle de relevante oplysninger og derefter at bruge dem på den rigtige måde. Det giver dig en kæmpe fordel i forhold til dine konkurrenter.

Så gør som Tika Rideudstyr eller Tauman.dk, få din online markedsføring varetaget af professionelle specialister hos Ribe Mediehus og se resultater.