Teknisk SEO on-site
Når du har en virksomhed og dermed også en hjemmeside, er du sikkert stødt på begrebet SEO. Det står for Search Engine Optimization eller søgemaskineoptimering, som vi ville sige på dansk. Det er en metode til at hjælpe en søgemaskine med at finde ud af, hvad din hjemmeside handler om. Dermed kan søgemaskinen bedre vise de relevante hjemmesider i en søgning.
De fleste forbinder SEO med at bruge de rette søgeord på deres hjemmeside og at sørge for at få links fra andre hjemmesider til deres egen. Men det er bare et aspekt af SEO. Du skal nemlig også have styr på teknisk SEO on site på din hjemmeside for at komme til at ligge højt i søgningerne.
Teknisk SEO dækker over, at du har skabt et godt teknisk fundament for hjemmesiden. Det er for eksempel:
- At du har redirects fra slettede eller flyttede undersider – dine læsere må ikke havne i en blindgyde
- At du linker til andre hjemmesider rigtigt, og at andre hjemmesider linker til dig på den rette måde
- At din hjemmeside er mobilvenlig – Google har regnet ud, at mange af os bruger mobilen meget
- At din hjemmesideside hurtigt bliver indlæst – Hverken Google eller læserne har lyst til at vente
- At du har aktiveret https på din hjemmeside, da det giver læseren en større sikkerhed end http
Hos Ribe Mediehus kan vi hjælpe med alle dele i forbindelse med teknisk SEO on-site
Hos Ribe Mediehus gør vores tætte samarbejde mellem markedsføringseksperter og webudviklere det muligt for os at kunne løse alle opgaver for dig i forbindelse med teknisk SEO on-site. Det forbedrer din hjemmeside markant, og du vil virkelig kunne mærke en forskel i forhold til antallet af besøgende.
Det kan være, at du tænker, at du godt kan løse nogle af de vigtige aspekter i forhold til teknisk SEO på egen hånd. Det er da også rigtigt, at du for eksempel sagtens kan sidde og finkæmme hele hjemmesiden for at finde ud af, om der for eksempel er nogle redirects, der ikke er sat op.
Men spørgsmålet er, om du kan gøre det lige så hurtigt som os. Vi er trænede i det og kan derfor nemt gennemgå din hjemmeside for at finde ud af det. Al den tid, som du selv bruger på at rette for eksempel redirects, går jo fra, at du i stedet kunne udvikle din virksomhed.